Kalenie v obyčajnej dielni

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod sheriff » 25 Nov 2015 21:25

Kaliť vždy do oleja, ja som sa to naučil na starom pilníku - pol dňa brúsenia a potom sa mi doslova rozpadol v rukách keď som ho zakalil do vody. Olej vraj môže byť hocaký - rastlinný, motorový, hydraulický. Ja by som sa rád opýtal na hustotu (viskozitu - vraj odborne :) ) - kalím do hydraulického, ale zdá sa mi dosť hustý, myslíte že to môže byť problém ? Pred kalením ho zahrejem tak trocha pustí, ale aj tak - pre istotu, ak s tým niekto má skúsenosti.
The 80's called, they want their fade back.
Instagram profil
sheriff
 
Príspevky: 155
Registrovaný: 21 Okt 2015 13:00

Share On:

Zdielaj na Facebook Facebook Zdielaj na Twitter Twitter Zdielaj na Digg Digg

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Matus:o » 26 Nov 2015 08:05

Ja kalim do stareho motoroveho oleja ktory pred kalenim zahrejem na cca 50°C a hustota oleja moze mat podla mna vplyv na rycholost odvodu tepla z kaleneho materialu...
Matus:o
 
Príspevky: 93
Registrovaný: 15 Júl 2015 17:08

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Vasko » 28 Nov 2015 21:21

čím hustejší tým pomalší. Dôležitý je aj bod Varu.
lepšie ohnutý ako zlomený..
Obrázok užívateľa
Vasko
 
Príspevky: 822
Registrovaný: 17 Nov 2011 17:55
Bydlisko: Košice

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod sheriff » 28 Dec 2015 20:22

Ahojte, mám otázku na niekoho kto robí s perovinou. Akú hrúbku ostria nechávate pred kalením čepele ? Mám tam 1 mm, neviem či je to dosť, neviem či je to málo, doteraz to bolo fajn len pár krát mi to ohlo nôž o pekných pár stupňov, tak či by sa to nedalo vylepšiť... Ďakujem ;)
The 80's called, they want their fade back.
Instagram profil
sheriff
 
Príspevky: 155
Registrovaný: 21 Okt 2015 13:00

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Matus:o » 29 Dec 2015 09:12

No 1mm je v pohode davaj pozor pri vkladani cepele do oleja ked ju vložiš šikmo tak ti ju prehne lebo dôjde k nerovnomernemu chladeniu a s cepelou v oleji oohybuj do strán alebo "krájaj" aby si minimalizoval vzduchovy vankúš ktorý sa vytvára. A teplota ja ohrejem na magnet co je cca 780°C este kusok prihrejem na cca 810°C a sup do oleja. Neviem ci ti to pomôže veĺa zdaru :wave:
Matus:o
 
Príspevky: 93
Registrovaný: 15 Júl 2015 17:08

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod sheriff » 29 Dec 2015 10:51

Samozrejme, ďakujem ti krásne :) Dnes budem niečo skúšať, tak si dám pozor na to vkladanie do oleja ;)
The 80's called, they want their fade back.
Instagram profil
sheriff
 
Príspevky: 155
Registrovaný: 21 Okt 2015 13:00

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Matus:o » 29 Dec 2015 14:29

Nemaš zač keď môžem tak pomôžem ja som dnes skušal zakaliť malinkú čepielku z pilníka do vody s klasickým maliarskym vápnom (hustota medzi vodou a olejom) a vysledok je perfektny ma 62 hrc reze do skla ako nic treba skusať :grin:
Matus:o
 
Príspevky: 93
Registrovaný: 15 Júl 2015 17:08

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod sheriff » 29 Dec 2015 14:59

Ohrieval si to alebo na studeno ? Ja vždy rozmýšľam že by som to parciálne kalil do vody... Neviem či to potom príliš popustím (hodinka a pol na 190-200 stupňoch v trúbe) ale zdá sa mi že sa mi príliš skoro tupia a možno by pomohla iná viskozita, ten olej čo mám je dosť hustý.
The 80's called, they want their fade back.
Instagram profil
sheriff
 
Príspevky: 155
Registrovaný: 21 Okt 2015 13:00

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Matus:o » 29 Dec 2015 15:17

No pružinu do vody zakalit parcialne je dosť vysoke riziko že praskne. A som neohrieval kaliace medium bol to test kalil som v celom priereze a popustil hodinu na 180°C. Pružinovku kalim z 810°C do predhriateho motoroveho oleja a popušťam hodinu na 200°C a má medzi 56-58 hrc ako ktorá testnem ju tak že nenabrusenym nožom hrubka ostria cca 0.8mm seknem klinec keď nemá zub tak je v pohode :grin: skus iný olej ako hydraulicky ten je dosť hustý a pomaly ti ochladzuje čepel pri kaleni a po popusteni sa dostaneš možno na 50HRC ak vôbec ked chces zakal nejake cepieky na skusku podla seba posli mi ich necham ti ich zmerat vo Vagonke aku maju tvrdost ked tak mi napos SS
Matus:o
 
Príspevky: 93
Registrovaný: 15 Júl 2015 17:08

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod sheriff » 29 Dec 2015 15:33

Môj otec robí vo Vagónke, ale v TV :grin: A nenapadlo ma opýtať sa ho, možno to zmerajú aj tam. Ak niečo tak ti napíšem ;)
Vyskúšam ten tvoj mix s vápnom alebo iný olej, iste to bude lepšie. Tak vďaka za rady, v mojej galérii som ti napísal ako leptám vzory na nože :)
The 80's called, they want their fade back.
Instagram profil
sheriff
 
Príspevky: 155
Registrovaný: 21 Okt 2015 13:00

PredchádzajúciĎalší

Späť na Kalenie

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron