Je to vhodny material ?

Re: Je to vhodny material ?

Poslaťod Matus:o » 14 Feb 2016 17:51

thumb up Dik z toho vlakna som prave čítal
Matus:o
 
Príspevky: 93
Registrovaný: 15 Júl 2015 17:08

Share On:

Zdielaj na Facebook Facebook Zdielaj na Twitter Twitter Zdielaj na Digg Digg

Re: Je to vhodny material ?

Poslaťod Vasko » 14 Feb 2016 17:54

Matus:o píše:Je na nete materialový list? A čo myslíš tým otázne?

Od výrobcu to môže byt zakalené na rôznu tvrdosť, to je tá otázka.
lepšie ohnutý ako zlomený..
Obrázok užívateľa
Vasko
 
Príspevky: 833
Registrovaný: 17 Nov 2011 17:55
Bydlisko: Košice

Re: Je to vhodny material ?

Poslaťod Matus:o » 14 Feb 2016 17:55

No asi z toho robiť nebudem ak budes chcieť máš u mňa 1 kus ;-)
Matus:o
 
Príspevky: 93
Registrovaný: 15 Júl 2015 17:08

Re: Je to vhodny material ?

Poslaťod Vasko » 14 Feb 2016 17:58

Matus:o píše:;-) Našiel som že kaliaca teplota ocele 19830 je 1200-1300°C :shock: a kaliť len v inerte alebo vo vákuu z vyhni kalenie nie je mozne kvoli vypaleniu uhlika a ma 7% wanadu cize to je moc obtiazne spracovanie crazy takže nechám je asi "do zásoby" raz sa možno zíde :lol:

Vypalenie uhlíka vo vyhni prevdepodobne nepocítiš, lebo na 1200°C to nebudeš držať dlho.
Keď sa bojíš vypálenia, tak daj ochranný povlak, hoci aj rozriedený pecný tmel do 1250°C.
lepšie ohnutý ako zlomený..
Obrázok užívateľa
Vasko
 
Príspevky: 833
Registrovaný: 17 Nov 2011 17:55
Bydlisko: Košice

Re: Je to vhodny material ?

Poslaťod Vasko » 14 Feb 2016 17:58

Matus:o píše:No asi z toho robiť nebudem ak budes chcieť máš u mňa 1 kus ;-)

OK
lepšie ohnutý ako zlomený..
Obrázok užívateľa
Vasko
 
Príspevky: 833
Registrovaný: 17 Nov 2011 17:55
Bydlisko: Košice

Re: Je to vhodny material ?

Poslaťod Matus:o » 14 Feb 2016 18:00

No výdrž je tam cca 3-4 minúty len či to ustriehnem na ceskom knife písali že je to obtiažne že treba vákuum tak neviem teda že ako...
Matus:o
 
Príspevky: 93
Registrovaný: 15 Júl 2015 17:08

Re: Je to vhodny material ?

Poslaťod Vasko » 15 Feb 2016 14:32

Matus:o píše:No výdrž je tam cca 3-4 minúty len či to ustriehnem na ceskom knife písali že je to obtiažne že treba vákuum tak neviem teda že ako...

Vakuum nerieš, vie to spraviť aj tenky povlak riedeneho pecneho tmelu, zakaliť sa urcite da aj bez vydrže, vydrž nejaku 3 min daš, ale teplota bude baj očko. Nebude to ako z pece ale za skušku to stoji, maximalne sa budu robiť mikrozubky. ;-)
lepšie ohnutý ako zlomený..
Obrázok užívateľa
Vasko
 
Príspevky: 833
Registrovaný: 17 Nov 2011 17:55
Bydlisko: Košice

Re: Je to vhodny material ?

Poslaťod sheriff » 30 Apr 2016 12:52

Čaute borci, dnes som na povale našiel toto (viď prílohy), môj prvý odhad bol že je to niečo na sústruženie a spomenul som si že som tu niečo čítal o Poldi. Vie mi niekto povedať niečo ohľadom materiálu ? (lebo to som nenašiel)

Tak ešte raz, aj s prílohami
Prílohy
WP_20160430_004.jpg
WP_20160430_001.jpg
The 80's called, they want their fade back.
Instagram profil
sheriff
 
Príspevky: 156
Registrovaný: 21 Okt 2015 13:00

Re: Je to vhodny material ?

Poslaťod Matus:o » 30 Apr 2016 17:10

Je to klasický sústružnický nôž z rýchloreznej ocele tiež sa to volá "radeko" je to tvrdé jak sfiňa ale veľmi krehké.
Matus:o
 
Príspevky: 93
Registrovaný: 15 Júl 2015 17:08

Re: Je to vhodny material ?

Poslaťod sheriff » 30 Apr 2016 19:03

Vďaka Matúš, hneď je jasnejšie... Tak z Radeca nožík nejaký na hubky a jemnú prácu... Podľa českého knife drží výborne ostrie, je dosť odolný voči korózii ale zle sa kuje a je krehký. A čo mňa najviac mrzí... keďže sa to blbo kalí, tak to ide zas mimo mňa, spackal som toho až-až. Vďaka za info :)
The 80's called, they want their fade back.
Instagram profil
sheriff
 
Príspevky: 156
Registrovaný: 21 Okt 2015 13:00

PredchádzajúciĎalší

Späť na Materiály na výrobu nožov

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron