Kalenie v obyčajnej dielni

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod rezbars » 03 Jan 2015 18:58

Zdravím
Po preštudovaní fora som sa rozhodol urobiť si vlastný nôž, Všetko som pekne vyreraz urobil vybrus, no problem nastal pri kaleni, kalil som to z magnetom, po zakaleni sa mi nôž ohol a ked som ho chcel narovnať rukou tak praskol kde robím chybu? prečo sa mi po schladeni ohol? hruba 3,3mm.

Dakujem
Prílohy
1420285316036.jpg
1420285316036.jpg (49.41 KiB) Zobrazené 3023 krát
1420285308522.jpg
1420285308522.jpg (49.97 KiB) Zobrazené 3023 krát
1420197105514.jpg
1420197105514.jpg (53.32 KiB) Zobrazené 3023 krát
Obrázok užívateľa
rezbars
 
Príspevky: 7
Registrovaný: 03 Jan 2015 15:42
Bydlisko: Prešov

Share On:

Zdielaj na Facebook Facebook Zdielaj na Twitter Twitter Zdielaj na Digg Digg

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Maroš » 03 Jan 2015 20:39

Nazdar kalenie je dôležitá vec pri výrobe,musíš vediet z akým materiálom robíš,akú má kaliacu teplotu,ako ho popustit.Kalil si vo vode?,na olej sa mi zdá príliš svetlá čepel.Myslím že si to prehnal z teplotou,zisti aký máš matroš a hlavne kaliaca teplota,ak to prehreješ je to na prd.
Maroš
 
Príspevky: 321
Obrázky: 15
Registrovaný: 16 Nov 2011 14:28
Bydlisko: Valaská

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod rezbars » 03 Jan 2015 20:48

To je ten problém, neviem aky je to druh materiálu je to urobene zo starej píly, kalil som vo vode , a ponoril som do H2O celu čepeľ noža až po začiatok rúčky. Vdaka.
Obrázok užívateľa
rezbars
 
Príspevky: 7
Registrovaný: 03 Jan 2015 15:42
Bydlisko: Prešov

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Vasko » 04 Jan 2015 18:20

Pred hlavným kalením si rob niekoľko pokusov na polotovaroch z materiálu ktorý chceš kaliť.
Ináč je škoda vybrúsenej čepele.
Skús do oleja alebo ak do vody, tak z trocha nižšej teploty. Rovnaj po popústení.
Chce to tréning a trpezlivosť.
Zakrivenie ti spôsobí šikmé vloženie do chladiaceho media. Čepeľ sa nerovnomerne chladí a dochádza na viac chladenej strane k zmršťovaniu a zakriveniu.
Ohriaté médium zo spodnej strany odchádza pomalšie ako z hornej. Podľa mňa! ;-)
lepšie ohnutý ako zlomený..
Obrázok užívateľa
Vasko
 
Príspevky: 830
Registrovaný: 17 Nov 2011 17:55
Bydlisko: Košice

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod rezbars » 05 Jan 2015 17:00

Vďaka chlapi za užitočne informácie. clap Tak že skúsim to ešte raz a kaliť budem v oleji.
Obrázok užívateľa
rezbars
 
Príspevky: 7
Registrovaný: 03 Jan 2015 15:42
Bydlisko: Prešov

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod rotavator » 19 Aug 2015 08:37

Mne sa prihodilo takéto ohnutie aj vtedy, keď som nahrieval čepeľ len z jednej strany ( neotáčal som ju) a nerovnomerným prehriatím sa ohla.
rotavator
 
Príspevky: 87
Registrovaný: 07 Nov 2011 18:22
Bydlisko: Ladce

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Vasko » 20 Aug 2015 18:36

Otáčať treba aj slaninku alebo klobásku, a nie to čepeľ!
lepšie ohnutý ako zlomený..
Obrázok užívateľa
Vasko
 
Príspevky: 830
Registrovaný: 17 Nov 2011 17:55
Bydlisko: Košice

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod rotavator » 07 Sep 2015 21:02

Tak tak, treba rovnomerne prepiecť :)
rotavator
 
Príspevky: 87
Registrovaný: 07 Nov 2011 18:22
Bydlisko: Ladce

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Vasko » 17 Nov 2015 11:18

OTAZKA : z obrezku ocele D2 som si prekul čepieľku, chcel som ju vyhodiť ale nakoniec som ju zo zvedavosti vybrúsil na vodných kameňoch. Nemá cenu ju posielať do profi kaliarne a preto sa chcem veľaváženého fóra opýtať či niekto D2 kalil vo vyhni a s akým výsledkom? 8-)
lepšie ohnutý ako zlomený..
Obrázok užívateľa
Vasko
 
Príspevky: 830
Registrovaný: 17 Nov 2011 17:55
Bydlisko: Košice

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod corvus » 17 Nov 2015 18:10

Výdrž na teplote 15-30 minút. :|
Obrázok užívateľa
corvus
 
Príspevky: 135
Registrovaný: 20 Okt 2011 16:48
Bydlisko: Košice

PredchádzajúciĎalší

Späť na Kalenie

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron