Kalenie v obyčajnej dielni

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Matus:o » 29 Dec 2015 15:35

Dik za postup leptania ked budes skúšať kaliť s vápnom skús najprv nejakú odpadovú čepel alebo nejakú vzorku aby ti nepraskla nejaká poriadna čepel vela zdaru prajem thumb up :wave:
Matus:o
 
Príspevky: 93
Registrovaný: 15 Júl 2015 17:08

Share On:

Zdielaj na Facebook Facebook Zdielaj na Twitter Twitter Zdielaj na Digg Digg

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Vasko » 29 Dec 2015 18:03

sheriff píše:Ohrieval si to alebo na studeno ? Ja vždy rozmýšľam že by som to parciálne kalil do vody... Neviem či to potom príliš popustím (hodinka a pol na 190-200 stupňoch v trúbe) ale zdá sa mi že sa mi príliš skoro tupia a možno by pomohla iná viskozita, ten olej čo mám je dosť hustý.

Pružina do vody nie, pilník môže ale..... radšej stále na začiatku olej....
Popúšťaj na farbu,1x 1 hod, elektrická rúra može mať meranie hore dole, popúšťaj preto na farbu zlatú až slámovo žltú, to stačí na bežné uhlikové ocele ale aj nízkolegované.
Parcialne do vodý- radšej si urob parciálny ohrev a celé do vody.
Zo začiatku kaľ radšej do oleja ale poriadne ho zohrej, aj na 50°C +, čím je olej redší, teplotou sa zvyšuje viskozita tým ti skôr chlkadí na kritickej teplote.
lepšie ohnutý ako zlomený..
Obrázok užívateľa
Vasko
 
Príspevky: 833
Registrovaný: 17 Nov 2011 17:55
Bydlisko: Košice

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod sheriff » 29 Dec 2015 18:45

Ďakujem za rady Vasko, cením si to :)
The 80's called, they want their fade back.
Instagram profil
sheriff
 
Príspevky: 156
Registrovaný: 21 Okt 2015 13:00

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Matus:o » 25 Jan 2016 08:07

Ahojte nebude v blízkej dobe niekto posielať kaliť D2? Mám 2 kúsky čepelí z D2 že by som sa pridal :grin: Dik.
Matus:o
 
Príspevky: 93
Registrovaný: 15 Júl 2015 17:08

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod sheriff » 16 Sep 2016 18:37

Pozdrav z pekla... crazy
Prílohy
WP_20160916_004.jpg
The 80's called, they want their fade back.
Instagram profil
sheriff
 
Príspevky: 156
Registrovaný: 21 Okt 2015 13:00

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Slavik » 16 Sep 2016 18:46

A kur... to poznám. Človeka to v prvom momente aj naserie.
Obrázok užívateľa
Slavik
Moderátor
 
Príspevky: 1775
Obrázky: 10
Registrovaný: 19 Okt 2011 09:04

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod sheriff » 16 Sep 2016 19:05

No veru, radšej by som sa bodol do nohy :)
The 80's called, they want their fade back.
Instagram profil
sheriff
 
Príspevky: 156
Registrovaný: 21 Okt 2015 13:00

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Vasko » 17 Sep 2016 14:55

čo sa stalo?
lepšie ohnutý ako zlomený..
Obrázok užívateľa
Vasko
 
Príspevky: 833
Registrovaný: 17 Nov 2011 17:55
Bydlisko: Košice

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod sheriff » 17 Sep 2016 16:04

Skúšal som hamon a zapichol som to do vody s vápnom, asi nízka viskozita. Ale aj pasta bola naprd (íl, popol, trocha piesku - kdesi som to našiel). Popravde som to aj čakal... Prasklina ako vyšitá
The 80's called, they want their fade back.
Instagram profil
sheriff
 
Príspevky: 156
Registrovaný: 21 Okt 2015 13:00

Re: Kalenie v obyčajnej dielni

Poslaťod Vasko » 18 Sep 2016 09:37

Čepieľka pripadá mi pomerne tenká, na kalenie vo vyhni mám radšej hrubšie a potom dobrúsim. Vo vapennom mlieku to tiež chcem skúsiť, ale radšej od nižšej viskozity. na meranie si to chce urobiť výtokový pohárik, že keď už nájdeš ,,optimálnu" hustotu, aby si to vedel kontrolovať( u vody odparovanie) alebo na nanovo namiešať. ;-)
lepšie ohnutý ako zlomený..
Obrázok užívateľa
Vasko
 
Príspevky: 833
Registrovaný: 17 Nov 2011 17:55
Bydlisko: Košice

PredchádzajúciĎalší

Späť na Kalenie

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia